تفاصيل مشكلة حسن شاكوش وزوجته من البداية لحد دلوقتي

القصة الكاملة لمشكلة حسن شاكوش وزوجته من البداية لحد دلوقتي، حيث انتشر على السوشيال ميديا الكثير من الاخبار حول تقديم زوجة حسن شاكوش وهى ريم طارق شكوى ضد زوجها، و سبب طلاق حسن شاكوش وغيرها من الاسئلة المتداولة في محركات البحث حول هذا الموضوع، حيث انهارت ريم طارق زوجة حسن شاكوش بعد تحرير محضر ضده عقب طردها من منزل الزوجية بمدينة 6 أكتوبر بتاريخ 5/7/02023، إثر خلافات زوجية بينهما بعد زواج دام لمدة عدة أشهر.

 

مشكلة حسن شاكوش وزوجته
مشكلة حسن شاكوش وزوجته


قصة زوجة حسن شاكوش وبداية الخلاف

أصيبت زوجة حسن شاكوش بانهيار عقب طردها من منزل الزوجية، وظهر على صوتها علامات الانهيار، وكتبت زوجة حسن شاكوش على صفحتها الشخصية: هو في إيه يا جماعة وإيه كمية الهبل دي اللي بتتقال.

وحررت ريم طارق زوجة حسن شاكوش محضرا في القسم الشرطة ضد زوجها، بعد أن اكتشفت استيلاء زوجها على المشغولات الذهبية الخاصة بها، وبعض المتعلقات الشخصية كما جاء في محضر الشرطة.

وعقب انتشار خبر تحرير محضر من قبل زوجة حسن شاكوش ضده، تفاعل نشطاء السوشيال ميديا وعلقوا على الخبر وصور زواج حسن شاكوش وزوجته ريم طارق، وكتب أحدهم: مش هو ده اللي سجدتي لربنا عشانه خليه ينفعك، وكتب آخر: النهايات مش حلوة زي البدايات، وعلق آخرون: أي حاجة فيها شو زيادة عن اللزوم بتبقى آخرتها مش حلوة.

سبب مشكلة حسن شاكوش وزوجته

وفقا لاحد المقربين من اسرة حسن شاكوش انه اكتشف ان زوجتة ريم طارق كانت متزوجة من قبله بزوج اخر من الصعيد، وأن شاكوش لم يكن يعلم بزواج زوجته ريم طارق بآخر من إحدى محافظات الصعيد، مما أثار حفيظته ونشبت بينهم العديد من المشاكل الأسرية.

وأردف المصدر بالقول إن حسن شاكوش اكتشف تلك الزيجة بالصدفة، الأمر الذي تطور إلى مشاكل بينهما حيث أقدم على طردها من الفيلا الخاصة به في منطقة أكتوبر والاستيلاء على إيصال أمانة وبعض المشغولات الذهبية خاصتها.

وحررت ريم طارق محضرا لتضررها من زوجها وطردها من منزل الزوجية منذ أيام، والاستيلاء على المنقولات الزوجية وشبكتها وإيصال أمانة لصالحها بديل مؤخر الصداق، وفقا لموقع القاهرة 24 .

أول تعليق من حسن شاكوش على اتهامات زوجته له

رد حسن شاكوش على اتهامات زوجته له قائلاً: «مساء الفل عليكم جميعا، يمكن القصة دايما ناقصة والبيوت فيها أسرار، وأحنا بنخاف علي بنات الناس، واتربينا علي كده، وحق الرد بيقول ان دي لسة مراتي ميصحش اتكلم عنها حتي لو حصل أيه، يمكن أهل بيتي وفريق عملي وأقرب الناس ليا أتاذوا من الحوار ده، بس بما أنها شاركت جمهوري بشئ جارح بالشكل ده كل اللي اقدر أقولوا الحمد الله علي نعمة السكوت والعقل وقت المشكلة الحمد الله علي كل شئ».

حسن شاكوش يحرر محضرا ضد زوجته

حرر المحامي محمد أبو العلا، وكيلًا عن المطرب الشعبى حسن شاكوش، محضرًا في قسم شرطة أول أكتوبر ضد ريم طارق زوجة حسن شاكوش لقيامها بالاستيلاء على مبلغ مالي قدر بنحو 500 ألف جنيه عقب تركها مسكن الزوجية، ونفى "أبو العلا"، ما إدعاءته المشكو في حقها ريم طارق من قيام موكله حسن شاكوش بسرقة الشيك الخاص بمؤخر الصداق.




close